1. Maksutavat

Verkkokaupassamme voitte maksaa seuraavien pankkien maksupainikkeilla: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken ja Ålandsbanken. Luotto- ja pankkikorteista meillä käyvät: Visa, Visa Electron, Mastercard, Discover ja American Express. Näiden lisäksi voit käyttää myös Paypal-palvelua.

Paytrail Oy vastaa verkkopankkien sekä Visa ja Mastercard luottokorttimaksujen turvallisuudesta. Paytrail toiminnan tärkein periaate on turvallisuus – sekä kauppiaalle, verkkopalvelusta ostavalle kulutajalle että yhteistyökumppaneinamme toimiville pankeille ja luottolaitoksille. Yrityksen kaikki toimintamallit on rakennettu turvallisen verkkomaksamisen näkökulmasta.

Paytrail koskee myös Suomen lain asettamat velvollisuudet huolellisuudesta ja hyvästä hallintotavasta. Paytrail vastaanottaa ainoastaan EU:n pankkitoimiluvan haltijoiden välittämiä maksusuorituksia eikä puolestaan välitä rahaliikennettä sellaisille osapuolille, jotka eivät ole Rahoitustarkastuksen valvonnan alaisuudessa.

PayPal palvelu toimii myös Suomen Verkkomaksujen kautta. Eli jos haluat maksaa PayPal palvelulla, niin valitse maksutavaksi Suomen Verkkomaksut. Maksut Discover ja American Express luottokorteilla tapahtuvat PayPal palvelun kautta. PayPal vastaa näiden luottokorttimaksujen turvallisuudesta.

2. Toimitustavat

Käytämme lähetysten toimittamiseen Suomen Postia, Matkahuoltoa ja Suomen postin SmartPost -palvelua, sekä DS Schenkeriä. Emme toimita tuotteita postiennakolla. Tuotteet lähetetään tilauksesta katsoen viimeistään seuraavana arkipäivänä. Lähetyksen saavuttua noudettavaksi saat saapumisilmoituksen kotiosoitteeseesi. Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi noudettavissa lähimmästä postitoimistostanne. Jos tuote mahtuu kirjeeseen, se tulee suoraan kotiinne.

Smartpost on Suomen Postin uusi ja kätevä toimitustapa. SmartPost lähetykset toimitetaan asiakasta lähimpään SmartPOST-automaattiin. Asiakkaalle lähetetään sähköpostivahvistus ja lähetystunnus kun tilaus on lähdössä. Lisätietoa toimitustavasta löydätte osoitteesta: http://smartpost.posti.fi. Huom! MATKAPUHELINNUMERO ON PAKOLLINEN TIETO. Asiakas saa saapumisilmoituksen ja avauskoodin tekstiviestinä kun lähetys on noudettavissa. SmartPost toimituksissa kestää 2-3 arkipäivää.

Käytämme aina matkahuoltoa ensimmäisenä vaihtoehtona paketeille, mikäli postin toiminnassa ilmenee häiriöitä!

2.1 Toimituskulut

Toimituskulut määräytyvät tuotteen painon ja koon mukaan. Postikulut ovat 6,90€ normaali paketeissa, kirje 2.90€. Mikäli tilaatte täysihintaisen, ja tarjoustuotteen samassa tilauksessa, veloitamme postikulut lisääntyvän painon vuoksi tarjoustuotteen mukaan. Kuitenkin kaikki yli 100€ tilaukset toimitetaan aina veloituksetta. Kun lisäätte tuotteita ostokoriin, näette oikealla sivupalkissa postikululaskurin toimitustavat -palkin alla. Verkkokauppiaalla on oikeus vaihtaa asiakkaan valitsema toimitustapa.

2.2 Myyntialue / Sales region

Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan pääsääntöisesti vain Suomen alueelle. Voimme toimittaa myös ulkomaille, jos asiakas on valmis maksamaan korkeammat postikulut.

We send our products mainly inside Finland. We can also send our products abroad, if customer is ready to pay higher postage fee.

2.3 Toimitusaika

Kaikki tilaukset pyritään toimittamaan postiin tilauspäivänä (ennen klo 14.00 tehdyt tilaukset) tai viimeistään seuraavan arkipäivän aikana. Toimitusaikamme on siis 1-3 arkipäivää, eli tuote on parhaimmillan asiakkaalla jo tilauksesta katsottuna seuraavana arkipäivänä. Jos tuotetta ei ole verkkokaupassa niin toimitus kestää noin 1-2viikkoa Huom! Verkkokauppamme poistaa väliaikaisesti loppuneet tuotteet verkkokaupasta automaattisesti, mutta jos jostain syystä jokin tilaamasi tuote on loppu, ilmoitamme tästä välittömästi puhelimitse.

3. Tuotteen palautus

3.1 Reklamaatio

1. Myönnämme tuotteillemme 14 vuorokauden palautusoikeuden. Reklamointiaika alkaa siitä, kun asiakas on noutanut tuotteen postista.

2. Tuotteen tulee olla kuluttajansuojalain 6. luvun mukaisesti palautuskelpoinen. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Myönnämme asiakkaalle oikeuden tutustua pakkauksen sisältöön. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen.
HUOM. Palautusoikeutta ei ole korvakoruilla, lävistyskoruilla hygieniasyistä. Myöskään kaiverretuilla tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta.

3. Tuotteelle ei myönnetä palautusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta tilattu tehtaalta.

4. Tuotteet tulee pakata huolellisesti. Vähimmäisvaatimuksena vastaavan tasoinen pakkaus, kuin tuotteen ympärillä on ollut toimitettaessa. Emme vastaa epäasianmukaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Muistattehan kirjoittaa tilinumeronne kuittiin rahojen palauttamista varten.
HUOM! Asiakas maksaa palautuksesta aiheutuvat postikulut!

5. Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

6. Toivomme asiakkailta yhteydenottoa ennen tuotteen palauttamista, jotta voimme antaa ohjeita palautusta koskien.

7. Rahat palautetaan asiakkaan tilille viimeistään viikon sisällä.

3.2 Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset

Valitettavasti posti, huolellisesta pakkaamisesta huolimatta, ei aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa.

Mikäli lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee vahinkoilmoitus postikonttoriisi niin pian kuin mahdollista. Ota myös yhteys meihin, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta välittömästi.

4. Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.optikkoliike.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

4.1 Tilausvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen pääsääntöisesti, josta näet:

• viitenumeron

• laskun loppusumman

Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön.

4.2 Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, Spankki, Ålandsbanken sekä luottokortit. Maksaminen tapahtuu PayTrail.fi sivuston kautta. Maksutapana on myös tilisiirto ennakkomaksuna. Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla. Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Kulta ja Optiikka Nyyssönen Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa PayTrail.fi. PayTrailissa toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Verkkomaksut Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. PayTrail on myös maksun saaja.

PayTrail:

y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 JYVÄSKYLÄ

Puhelin: 0207 181830

4.3 Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu-ja rahoituspalvelun toteuttaa PayTrail (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. PayTrail ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

4.4 Ennakkomaksu

Postitamme tuotteet kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Emme toimita tuotteita postiennakolla yleensä. Maksusuoritukset osoitetaan tilille FI26 5660 0620 1361 43 Kulta ja Optiikka Nyyssönen Oy  tilausvahvistuksen tietojen mukaisesti. Ulkomaantilaukset IBAN: FI26 5660 0620 1361 43 BIC/SWIFT: NDEAFIHH.

Käsittelemme tilauksen kaupan aukioloaikaan kun maksu on suoritettu. Jos maksuna on tilisiirto ennakkomaksuna, pidämme varausta 5 arkipäivää jonka jälkeen tilaus raukeaa jos maksu on suorittamatta.

5. Toimitusaika

Postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Pankkiyhteyksistä riippuen siihen kuluu 1-3 arkipäivää laskun maksamisesta. EU-alueelle toimitamme tilauksen lentorahtina.

5.1 Toimitustapa ja toimituskulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Voit katsoa toimituskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilaukset pakettina ja maksikirjeenä, vain pakettia voi seurata lähetystunnuksella. Mikäli toimitus halutaan “särkyvää” -pakettina, lisätään toimituskuluihin erilliskäsiteltävän paketin maksu postin voimassaolevien hintojen mukaan. Lisätietoja Postin pakettivaihtoehdoista maksuista ja kuljetustavoista saat osoitteesta http://www.posti.fi/

6. Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautus on asiakkaan maksettava omakustanteisesti.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

• asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi

• pankkitilinumerosi

• sekä kopio Kulta ja Optiikka Nyyssönen Oy:n tilausvahvistuksesta

Palautusosoite:

Kulta ja Optiikka Nyyssönen Oy

Onkiniemenkatu 11

38200 Sastamala

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta. Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen verkkokauppa@nyyssonen.fi

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

7. Tietosuoja

Nyyssonen.fi verkkokaupan asiakkaiden tiedot on tallennettu Kulta ja Optiikka Nyyssönen Oy n asiakasrekisteriin ja jokaiselle ostaneelle asiakkaalle luodaan asiakastili automaattisesti. Asiakasrekisterin tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon. Kulta ja Optiikka Nyyssönen Oy llä on lisäksi oikeus käsitellä rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti, mikäli asiakas on tämän sallinut. Asiakas voi halutessaan kieltää tietojensa käytön markkinointitarkoituksiin ottamalla yhteyttä Kulta ja Optiikka Nyyssönen Oy:n asiakaspalveluun. Täydellinen rekisteriseloste sekä tietoa yrityksemme tietoturvasta löytyy osoitteesta: https://www.nyyssonen.fi/tietosuoja

8. Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Kulta ja Optiikka Nyyssönen Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti. Verkkokaupan tuotteita myy Kulta ja Optiikka Nyyssönen Oy y-tunnus 2943917-2. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.